Stressen voor we het Paradijs ontdekken! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Steven Kempen - WaarBenJij.nu Stressen voor we het Paradijs ontdekken! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Steven Kempen - WaarBenJij.nu

Stressen voor we het Paradijs ontdekken!

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

04 December 2007 | Filipijnen, Manilla

Een update, ik kan het niet maken al dit moois hier voor mezelf te houden…

Afgelopen vrijdag ben ik met Geert-Jan (R‘dam) en Erik (Zweden) vertrokken naar de Filipijnen. Eerst naar Manilla en vervolgens was ‘t de bedoeling om direct door te vliegen naar Cebu. We hadden 3 uur overstaptijd, dus dat moest ruim genoeg zijn. Dan konden we gelijk wat eten, want honger hadden we behoorlijk om 3 uur smiddags met alleen een half ontbijtje op om half 10. We landden iets te laat in Manilla, moesten niet de eerste, maar de tweede stop hebben met de shuttlebus en voordat we het andere deel van het vliegveld op mochten, moesten we ons E-ticket eerst nog even laten printen. Stress wil ik het niet noemen, maar dat was t eigenlijk wel. Toen we vervolgens alsnog enigzins laat incheckten in het vliegveld, kwam ons een grote verrassing tegemoet. Je moet hier namelijk ook nog Terminal Fees betalen (200 pesos, 3,50 euro) voordat je het vliegtuig in mag, in Filipijnse pesos wel te verstaan… Die hadden we natuurlijk niet, maar dan moesten we buiten even gaan pinnen. Ok, wij naar buiten, nee, niet naar buiten, eerst nog een stempel halen. Toen buiten een pinautomaat zoeken: “Out of Cash”. Of er nog een andere pinautomaat in de buurt was, “ “ehm, ja, als je de taxi pakt is het maar 5 minuten…” Onze laatste check-in mogelijkheid was over 10 minuten, dus dat ging hem niet worden. De tijd begon weg te tikken en inmiddels hadden we nog steeds geen 600 peso. Onze allerlaatste kan: geld wisselen bij een servicebali van het vliegveld. Waar het overal op de wereld kan, zijn de Filipijnen natuurlijk een uitzondering en was er geen mogelijkheid, zelfs niet na een “vriendelijk verzoek” van onze Zweed (2 bij 2 meter) die enigzins benadrukte dat er enige tijdsdruk achter zat...

Uiteindelijk hebben we 2 Zwitserse dames bereid gevonden hun pesos af te staan in ruil voor keiharde Taiwanese Dollars en was onze vlucht gered. Onze vlucht inderdaad wel, maar aangezien we nog steeds geen Filipijnse pesos hadden, op de 25 na die GeertJan nog had van zijn vorige trip, werd date en onmogelijke opgave. Uiteindelijk hebben we heel gebroederlijk/Aziatisch/Teamband-versterkend een bakje rijst gekocht voor 20 pesos (30 cent) met sojasaus (!) en hebben we die heerlijk met z’n drieen opgegeten.

Genoeg gezeurd, tijd voor mooie verhalen vanuit een nog mooiere Alona Beach! Na 2 dagen Cebu zijn we hier zondag aagekomen en het is zeker weten paradijs hier. Goudgele stranden, azuurblauwe zee, helderblauwe lucht, ons eigen hutje op 50 meter van het strand, heerlijk ontbijten met pannenkoeken, omelet, mango/ananas/orange juice, koffie/thee en evt. een boterhammetje. Avondeten met een lekkere steak, een pizza, condonblue of de meest verse vis die er te krijgen is met daar natuurlijk een lekker biertje bij. Zonsondergang hebben we al gezien (foto’s komen later, echt sublieme prachtige plaatjes), morgen zonsopgang, een dagje met een motor (125CC) rondcrossen of lekker snorkelen/duiken vlakbij een tropisch eiland waar maar zo’n 100 mensen wonen. En voordat ik het vergeet: Wakker worden en meteen de zee in duiken, genieten zelfs al voor ik m’n ontbijtje bestel!

Ik kan niet alles kwijt hier wat ik zie en meemaak en ervaar etc etc, maar tis hier echt fantastisch! Tijd kennen we hier niet, je staat op wanneer de zon opkomt en gaat slapen wanneer die weer onder gaat. Laat ik deze weblog eindigen in een kleine samenvatting van ons leven alhier:

Pluk de dag

• 04 December 2007 - 10:22

Myrte:

Gaaf! Ben benieuwd naar de foto's! Ow.. en Pifiko heeft ook dit jaar weer een mooie pagina in de almanak, YES!!!
    Veel plezier nog!

• 04 December 2007 - 11:36

Koen:

Loop je nou nog in dat lelijke oranje annorlunda vod? Zal niet meer zolang nodig zijn met deze loting.

Anyway, goeie shit daar zie ik! Hier regent het, en zijn de biepen weer goed gevuld met Zie Zjurmen. :(

Maar vertel nou eens wat meer over de vrouwen daar man!

Joeeee hooi!

• 04 December 2007 - 14:01

Daphne:

Weer mooie avonturen Steven!!
    dikke kus

• 04 December 2007 - 18:42

Suusje:

Klinkt goed allemaal, ik had al mooie verhalen gehoord maar ben nu helemaal jaloers op je!
    Geniet er van en tot over 3 weekjes!
    kus

• 04 December 2007 - 19:46

Tony:

hee stevie!

Ja Azie en airport fees betalen in lokale munteenheden...heel fijn! Mooi te horen dat het allemaal goed gaat, maar een ding heb je toch echt verkeerd begrepen. Het klopt dat tijd niet echt belangrijk is daaro, maar je dient dus duidelijk op te staan als de zon al lang op is (en jij je hutje uitbrandt met een droge bek van de schrale whisky de avond tevoren) en gaat slapen als de zon weer op komt... Regel dat ouwe!!

Spreek je snel weer,

Tony

• 04 December 2007 - 21:49

Vic:

Oh, wat moet jij afzien daar... ;)
    Leuk verhaal, vooral die stress op het vliegveld... en het feit dat niemand zich daar iets van aantrekt! 'Regels zijn regels', hè? ;)
    Veel plezier nog daar, en tot snel weer hè? (Wat zijn twee maandjes nou nog...)