Weblog & Foto-update: De Tijd Vliegt! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Steven Kempen - WaarBenJij.nu Weblog & Foto-update: De Tijd Vliegt! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Steven Kempen - WaarBenJij.nu

Weblog & Foto-update: De Tijd Vliegt!

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

17 November 2007 | Taiwan, Taipei

Nou mensen, met nog maar een ruime maand hier in Taipei te gaan als student blijkt het allemaal toch ineens heel snel te gaan. Uiteraard heb ik in december daarna nog een week en vervolgens in januari nog een maand, maar daarin zal ik niet studeren (laten we ervan uitgaan dat ik dat nu wel doe) Eind december eerst nog 10 dagen met Suus reizen en vervolgens mijn ouders dit prachtige land in een weekje laten zien. Ik heb er zin in! Als afsluiting ga ik nog 15 dagen door Zuid-Oost Azië reizen (Thailand, Laos, Cambodja, Malesiè, Singapore, Indonesiè, Filipijnen en Vietnam behoren allemaal nog tot de eventuele reisbestemmingen…)

Afgelopen weken vooral genoten van het gewend zijn in Taiwan. Dankzij mijn minimale Chinees kan ik zelfs zo nu en dan iets vragen en inmiddels weet ik ook waar ik moet zijn voor een goeie sandwich :). Dit verhaaltje zal trouwens eindigen met t beste van afgelopen weken: het WK Honkbal in Taiwan! Ach, weet je wat, ik begin er gewoon mee:

De afgelopen anderhalve week, vandaag en morgen is het WK Honkbal in Taiwan. Aangezien het Nederlands team ook meedoet (we zijn er best goed in zelfs) en het in Taiwan heel populair is, is het natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid om mijn oranje Annorlunda-“Copa-De-Maastricht”-shirt aan iedereen te laten zien! Vorige week zondag zijn we daarom naar Canada-Nederland gegaan, dat beviel zo goed dat ik dinsdag naar Zuid-Korea ben geweest en gister naar de kwartfinale tegen Taiwan. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Geweldig! De eerste 2 wedstrijden waren niet heel druk bezocht (we waren 5 van de 200 toeschouwers), maar de wedstrijd tegen Taiwan was uitverkocht toen we aankwamen… Via een Taiwanees toch nog aan (iets duurdere) kaartjes gekomen, een mooie oranje toeter gekocht en ready-to-go! Het stadion (grootste van Taiwan) zat helemaal vol met Taiwanezen en de 20 Hollanders in het oranje vielen dat ook lekker op. Normaal zijn Taiwanezen heel rustig en ingetogen, beschaafd en vooral niet luidruchtig, netjes en stil. Deze wedstrijd leek het alsof al hun energie het hele jaar hiervoor hadden opgespaart. Door middel van schreeuwen, klappen, toeteren, zingen, jellen en het gebruiken van ander aanmoedigingsmateriaal dreven ze Taiwan naar een 2-0 voorsprong in de 3e inning. Het duurde tot de 6e inning alvorens “wij” eindelijk iets terugdeden. Met een homerun kwamen we terug tot 2-1, maar dankzij (?!) de Taiwanese supporters bleven we tegen een achterstand aan kijken tot de allerlaatste slag die we mochten maken alvorens we verloren hadden. Het onmogelijke gebeurde en het werd nog 2-2. Verlenging dus… In de 10e inning werd er niet gescoord en dus moest er een 11e komen. Ik weet niet of het door onze “Holland, Holland” kwam (al was het een paar duizend man tegen 20), maar Nederland scoorde hierin 4 keer! Nadat Taiwan in hun gelijkmakende beurt nog 1 keer de thuisplaat bereikte, was het over, we hadden gewonnen! Duizenden, duizenden Taiwanezen waren heel stil, terwijl de 20 Nederlanders niet wisten hoe hard ze moesten schreeuwen om de Taiwanezen te laten weten dat wij hier ook 4 uur hadden gezeten en hadden gewonnen! Het voelde als David en Goliat (voor de leken onder ons: de dwerg en de reus, waarbij de dwerg wint) en op dat moment was het zeker “WIJ” die hadden gewonnen ipv “het Nederlandse team” dat eerder tegen Canada verloor…

Naast dit hoogtepunt in mijn trip tot nu toe, heb ik ook nog andere dingen gedaan afgelopen weken. Ik ben naar de Brass Monkey (sportsbar) geweest om Arsenal – Manchester United te kijken (superwedstrijd voor de kenners onder ons), waar ik nog een koningsposter op de foto heb gezet (zie foto’s op http://www.flickr.com/photos/stevenvankempen) Verder ben ik naar de Taiwanese Madurodam geweest (Nederland meer dan goed vertegenwoordigd met een 10-tal molens én een KLM-vliegtuig), alwaar we ook nog even de Taiwanese botsauto’s, rollercoaster en magic-show hebben aangetikt. Tot slot heb ik laatst met Geert-Jan (R’dam), als een volleerde Aziatische toerist, mijn camera volgeschoten terwijl we langs een aantal hotspots in Taipei kwamen. Het resultaat is wederom te bekijken bij de foto’s.

Echter, we kwamen ook langs een basisschool in Taipei. In ons beste Chinees/Engels hebben we even gevraagd of we een kijkje mochten nemen en na een vertwijfelde blik werd een klein, snel kijkje toegestaan. Basisscholen in Taipei zijn veel groter dan in Nederland en deze kinderen hebben zelfs al een pasje waarmee ze in- en uitchecken elke dag. In volg natuurlijk niet zomaar het vak ‘High-Tech in Taiwan’! Alle kinderen wilde natuurlijk op de foto met ons in hun schoolkleding en aangezien wij de beroerdste niet zijn verwijs ik andermaal naar de fotopagina :)

Tot slot heb ik ook de moeite genomen om onze campus zo goed mogelijk op de foto te zetten voor de liefhebbers. Dit keer alleen geen slangen…

Ik hoop dat jullie daar net als ik zo nu en dan ontbijten in de zon, voetballen na 3 uur omdat het anders te warm is en vergeten zijn wat sneeuw ook alweer is. Wat zeg je? Nee? Hmm, ach, dan moet je maar denken: “de hele dag 25 graden is ook niet altijd alles”.

Tot over een paar maandjes allemaal! (of eerder ;))

Dikke knuffel/kus/high-five/low-five/bodycheck/groeten*!!




*Meerdere opties mogelijk

  • 17 November 2007 - 16:49

    Broertje:

    je bent weer druk met de studie dat is me weer duidelijk :)
    een vlugge blik door de foto's zegt me dat je een hoop mee maakt daarzo; leukleuk!
    is het nog nodig wat extra te gaan werken hier of red je het zo met de rekening .. ?
    sterk verhaal trouwens over die honkbal-wedstrijd, wanneer is je volgende)laatste dan?) wedstrijd?

    veel plezier nog daar!

  • 17 November 2007 - 18:43

    Pieter:

    Ej djude, klinkt erg gezellig. Proficiat met je overwinning tegen de taiwanezen, als ik het zo lees was jou gecheer veel belangrijker dan de kerels die zelf tegen het balletje mepten. Over sneeuw gesproken, die ligt er in bulgarije. Alleen maar pret; sneeupoppen, sneeubal gevechten enzo. 25graden, bah.

    kuses op l.b.

  • 18 November 2007 - 15:03

    Buijs:

    Hee pikkos...Honkbal? Maar die taiwannies zijn toch te klein om zo'n knuppel vast te houden...mmm misschien een team vol uitzonderingen! Wel gaaf dat je NL bent gaan aanmoedigen!

    Over die 10dagen trippen, vooral al die landen aandoen die op je lijst staan...dan zie je nog eens iets (van het vliegtuig :S)...wel heel jaloers te horen dat er allemaal weer flink gereist gaan worden daar!! Wicked!

    Ga nou je kiekjes ff checken!

    GruB

    Buijs

    ps. Ik ga voor de bodycheck (uiteraard) en de groeten (yes!!)

  • 19 November 2007 - 12:59

    Timo:

    Goed bezig pik!

  • 19 November 2007 - 13:30

    Daphne:

    Weer coole foto´s, en geniet maar mooi van het weer! het warme portugal begint helaas ook af te koelen en vandaag de eerste dag met regen..Dit is echter wel goed voor mijn windsurfavonturen, dus mag niet teveel klagen :) Blijf lekker genieten en succes met al je reisplannen! kus

  • 21 November 2007 - 11:29

    Geert:

    He Steven, heb je niet meer gesurfd? Zonde. Maar die honkbalwedstrijden zijn ook gaaf! Ben je toevallig ook naar de halve finale (VS-Oranje) geweest? Die keek ik namelijk (live) op tv en bedacht toen dat jij wellicht in het publiek zou zitten, maar ik heb je niet kunnen ontdekken. Nou, geniet ook maar van het plannen van alle reizen die je nog gaat maken! Aju!

  • 28 November 2007 - 18:28

    Tony:

    hey Stevie!

    Lees nu pas je update aangezien ik weer in de bewoonde wereld ben aangekomen (lees: met internet-verbinding die niet afhankelijk is van de wind, danwel de volle maan). Goed dat dankzij jou de mannen van Robert Eenhoorn gewonnen hebben van die spleetogen. Ook goed om te horen dat je volledig bent ingeburgerd en als een dwaas alles op de gevoelige plaat hebt gezet!

    Succes met reizen. Tip: kies vooraf wat plaatsen uit en ga niet alles doen in die paar dagen. Voor je het weet zit je meer in een bus of vliegtuig dan dat je coole dingen doet en ziet... (En sla Singapore over....boooooooooooooooooooooring)

    Succes en tot msn´s!

    Tony

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Steven

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 11097

Voorgaande reizen:

01 September 2007 - 02 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: